Tesco podbije Polskę!
Tesco nie zamierza oddawać pola innym sieciom handlowym i stawia na mocną ekspansję. Brytyjczycy chcą w Polsce wielokrotnie zwiększyć liczbę swoich sklepów - informuje portalspożywczy.pl.
06.03.2012 | aktual.: 06.03.2012 16:03
- Chcemy zwiększyć liczbę naszych inwestycji kilkukrotnie - podkreśla Dariusz Nowaczyk, dyrektor wsparcia ekspansji Tesco Polska. I jak dodaje wzrosty nie mają być wzrosty dwa czy trzy razy większe, ale o wiele wyższe.
Paweł Dworak, dyrektor ds. ekspansji Tesco Polska informował w ubiegłym roku, że sieć szuka 2 tysięcy lokalizacji w niemal 600 miejscowościach. Tylko do 2014 roku Tesco chce mieć w Polsce 600 sklepów różnego formatu.
W latach 2011/2012 Tesco chce otworzyć w Polsce 87 sklepów, w tym 4 hipermarkety Tesco Extra. Obecnie Tesco ma w naszym kraju około 420 sklepów. Na celowniku Tesco są teraz małe miejscowości, nawet te, liczące 3 tysięcy mieszkańców. Wszystko dzięki wprowadzaniu nowych formatów, m.in. małych sklepów o powierzchni od 400 metrów kwadratowych.
Brytyjskiej sieci jeszcze jednak daleko do lidera naszego rynku. Biedronka ma 1873 sklepy w ponad 750 miejscowościach. Do 2015 roku Jeronimo Martins Dystrybucja chce otworzyć 3 tys. Biedronek.